
dr Mateusz Warchał – Prezes Zarządu – specjalista psychologii pracy, HRM i ekspert zbiorowego prawa pracy, negocjator i mediator, wykładowca akademicki. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego i menedżerskich studiów podyplomowych ukończonych na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 2015-2021 adiunkt w Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu. Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Bielsko-Bialskim oraz Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej.
Wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy, Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu oraz wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
Specjalizuje się w głównie szkoleniach i doradztwie dotyczącym równego traktowania w zatrudnieniu, przeciwdziałania mobbingowi oraz optymalizacji relacji między pracodawcami i związkami zawodowymi. Realizuje audyty w obszarze HR w ujęciu Compliance i analizuje ryzyko w obszarze stosowania procedur oraz systemów HR w kontekście norm prawa pracy, ochrony danych osobowych, czy wewnętrznych źródeł prawa pracy. Tworzy i optymalizuje postanowienia regulaminów wewnątrzzakładowych. Wspiera rozwiązania w zakresie wzmacniania kultury bezpieczeństwa pracy. Prowadzi stałą obsługę doradczą i szkoleniową dla kilkuset kluczowych firm.
W ramach stałej współpracy z Ośrodkiem Szkoleń i Informacji EFFECT w latach 2018-2021 zrealizował kilkanaście tysięcy godzin szkoleniowych dla odbiorców reprezentujących działy personalne, BHP i obsługę prawną kluczowych przedsiębiorstw i instytucji.
Jest negocjatorem w sporach zbiorowych prowadzonych w strategicznych przedsiębiorstwach w kraju.
Autor licznych wywiadów w krajowych mediach, głównie w Dzienniku Gazeta Prawna, TVN 24 BiS oraz Polsat News poświęconych warunkom świadczenia pracy oraz serwisach branżowych. Uczestnik prac legislacyjnych związanych z sektorem handlu i bankowości. W swoim dorobku naukowym posiada prawie 100 krajowych i wydanych za granicą artykułów, książek i praktycznych poradników dedykowanych dla pracodawców i pracowników.
Doradca Zarządów Firm w obszarze optymalizacji zarządzania HR oraz kontrolingu personalnego w ujęciu biznesowego, praktycznego stosowania przepisów prawa.
Absolwent certyfikowanych kursów z zakresu Human Resource Management, Risk Management, Communication Skills oraz Leadership and Team Development.

Agnieszka Warchał – Dyrektor Zarządzająca – trener, konsultant, psycholog i certyfikowany terapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, studiów podyplomowych w zakresie psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi szkolenia z zakresu psychologii pracy i pomaga organizacjom m.in. w zakresie zarządzania kapitałem pracowniczym, zarządzania zmianą, rozwiązywania konfliktów, w tym przeciwdziałania mobbingowi, mediacji i negocjacji, komunikacji interpersonalnej i organizacyjnej, podejmowania decyzji kierowniczych, zarządzania czasem, optymalizacji procesów kadrowych oraz umiejętności psychologicznych. Tworzy i realizuje projekty w zakresie HR, w tym m.in. opracowuje wskaźniki KPI, oceny pracownicze, assessment.
Współpracuje jako wykładowca z uczelniami wyższymi m.in. Śląskim Uniwersytetem Medycznym w Katowicach oraz Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej. Jest autorką wielu publikacji z zakresu psychologii klinicznej i psychologii pracy. Posiada uprawnienia pedagogiczne zgodne z rozporządzeniem MENiS uprawniające do prowadzenie szkoleń i wykładów w zakresie psychologii. W ramach działalności szkoleniowej zrealizowała kilkanaście projektów z funduszy strukturalnych POKL. Od kilkunastu lat wspomaga pracodawców i pracowników w osiąganiu porozumień. Działania konsultingowe i szkoleniowe realizowała dla kilkuset kluczowych przedsiębiorstw. Przez kilka lat pełniła funkcję biegłego sądowego.
Swoje doświadczenie biznesowe i coachingowe dotyczące metod osiągania celów osobistych wykorzystuje w ramach współpracy z klubami sportowymi prowadząc dla sportowców reprezentujących kadry klubowe i narodowe treningi mentalne, treningi relaksacyjne i oddechowe.

Dorota Sędek – Prezeska, trenerka przywództwa, konsultantka zarządzania.
Ekspertka z ponad 18-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami do 500 osób i ośmiocyfrowymi budżetmi w takich branżach jak handel detaliczny, motoryzacja, fitness i beauty. Absolwentka Executive MBA oraz studiów podyplomowych z psychologii biznesu, aktualnie w trakcie studiów doktoranckich z zarządzania.
W ramach swojej działalności szkoleniowo-doradczej przeszkoliła setki menedżerów – od kadry operacyjnej po zarządy – przygotowując ich do efektywnego, odpowiedzialnego i nowoczesnego przywództwa.
Autorka autorskich programów rozwojowych z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji menedżerskiej, motywowania, zarządzania zmianą oraz kompetencji liderskich w pracy zdalnej. Regularnie występuje jako prelegentka na konferencjach branżowych, m.in. FIWE Trade Show, National Sales Congress, BCC for the Future, gdzie dzieli się wiedzą na temat cyfrowego przywództwa, budowania kultury pracy i transformacji liderów.
W 2023 roku powołała do życia Alterland – innowacyjną platformę opartą na VR i AI, wspierającą zdalną współpracę zespołów i edukację w nowym wymiarze immersji i interaktywności.
Prywatnie – mama, żona, pasjonatka kartingu i certyfikowany nurek. Promotorka idei pracy zdalnej oraz holistycznego przywództwa.

Marcelina Przykaza – analityk biznesowy, specjalistka prawa i psychologii pracy. Absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka psychologii w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. W trakcie studiów prawniczych zrealizowała American Law Program oferowany przez Columbus School of Law – The Catholic University of America in Washington, D.C. Zrealizowała liczne specjalistyczne kursy z psychologii zdrowia pracowników i psychologii coachingu. W czasie studiów była wyróżniana w ramach stypendialnego programu rektorskiego za szczególne wyniki w nauce i osiągnięcia naukowe.
Specjalizuje się w tematach związanych z tzw. Dyrektywą płacową oraz Dyrektywą w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa UE. Wspiera przedsiębiorstwa w podejmowaniu działań dostosowujących ich funkcjonowanie do aktualnych wymagań prawnych oraz dążących do optymalizacji i automatyzacji procesów zarządzania przedsiębiorstwem poprzez budowanie i wdrażanie spersonalizowanych rozwiązań opartych na kompleksowej analizie danych BI. Specjalizuje się również w sprawach związanych z dynamiką procesów międzygrupowych i interpersonalnych, sporami zbiorowymi, mediacją, negocjacjami, relacjami pracodawców i związków zawodowych oraz przeciwdziałaniem mobbingowi i dyskryminacji w zatrudnieniu.
Pasjonuje się kreowaniem i urzeczywistnianiem wizji praktycznego, profesjonalnego i przystępnego wykorzystywania psychologii jako nauki pomocniczej prawa, czego wynikiem są napisane przez nią opracowania, takie jak.: „Mediacja w sporach zbiorowych pracy. Aspekty prawno-psychologiczno-socjologiczne”, „Indukcja stylu kooperacyjnego rozwiązywania konfliktów w mediacji w sporach zbiorowych pracy” czy „Dowód z zeznań świadka naocznego a efekt dezinformacji w polskiej procedurze karnej. Perspektywa prawno-psychologiczna”.
Prowadzi autorskie badania naukowe zgodnie z metodologią charakterystyczną dla przeprowadzania badań psychologicznych, w których za cel stawia sobie konstruowanie dających się do zaimplementowania w rzeczywistości, optymalnych rozwiązań legislacyjnych opartych na weryfikowalnej nauce.

Marek Nogowczyk – In-House lawyer z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w jednej z największych polskich spółek. Ekspert prawa pracy i prawa konsumenckiego. Studiował prawo na Uniwersytecie Wiedeńskim, Absolwent Uniwersytetu Śląskiego. Ukończył studia podyplomowe z ochrony danych osobowych w administracji i biznesie. Absolwent certyfikowanych kursów z zakresu zarządzania ryzykiem oraz zgodnością. Approved Compliance Officer. Realizuje audyty w obszarach HR, ochrony danych osobowych oraz relacji B2C. Tworzy i aktualizuje regulaminy i procedury. Projektuje i pomaga we wdrożeniu nowoczesnych systemów zarządzania zgodnością (Compliance) z uwzględnieniem takich wartości jak zrównoważony rozwój (ESG) oraz odpowiedzialny biznes. W ramach swojej praktyki wspiera w szczególności firmy z branży handlowej, działające również w obszarze e-commerce.

Justyna Wachnicka – socjolog, pedagog, Chief Officer Wellbeing, specjalistka w obszarach BHP, komunikacji i zarządzania kryzysowego z bogatym doświadczeniem międzynarodowym. Poza granicami Polski mieszkała w Stanach Zjednoczonych i Holandii, gdzie studiowała International Communication Management. Przez lata prowadziła własną działalność w Hadze aktywnie uczestnicząc w życiu biznesowym jako członkini wielu klubów i organizatorka spotkań networkingowych.
Justyna jest mamą dwójki dzieci i żoną, która ceni aktywny styl życia. W ostatnim czasie bieganie stało się jej ulubioną formą relaksu. Uwielbia czytać książki i otaczać się ludźmi, którzy inspirują ją do działania, stanowiąc dla niej prawdziwy motor napędowy.
justyna.wachnicka@gmail.com535 500 222

Wiktoria Cieśla – prawniczka – specjalistka prawa pracy i prawa cywilnego. Absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Prelegentka licznych konferencji naukowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Stypendystka programu Santander Universidades, Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego oraz Stypendium Rektora za wybitne osiągnięcia w nauce. Autorka licznych prac naukowych o tematyce postępowania cywilnego. Aplikantka Radcowska w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie korporacyjne jako prawnik In-house.
Specjalizuje się w tematach związanych z szeroko pojętym prawem cywilnym oraz prawem pracy, kładąc szczególny nacisk na prawa i obowiązki pracodawców i pracowników, nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy oraz wdrażanie w przedsiębiorstwach Dyrektyw Unijnych w sprawach z zakresu praw konsumenta. Czynnie uczestniczy w postępowaniach z udziałem administracji publicznej, opiniuje umowy handlowe oraz wspiera przedsiębiorców w negocjacjach z kontrahentami.
wiktoria.ciesla@personaline.pl 530 643 896
Adw. Jerzy Sierżant – adwokat z ponad 20-letnim doświadczeniem na salach sądowych. Wspólnik w Kancelarii Adwokaci Śląscy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, członek Izby Adwokackiej w Katowicach. Uprzednio piastował stanowisko Prokuratora w Prokuraturze Rejonowej w Raciborzu, a następnie w Gliwicach. W ramach swojej działalności zawodowej wspiera przedsiębiorców łącząc doświadczenie z zakresu prawa cywilnego, handlowego i karnego, w tym criminal compliance & investigation. W obszarze jego zainteresowań mieszczą się również działania następcze podejmowane na mocy ustawy o ochronie sygnalistów oraz zagadnienia dotyczące odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

Adw. Dominika Fik-Drabek – adwokat w Kancelarii Adwokaci Śląscy Łabno Sierżant Gomoła sp.p., posiadająca 8 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu spraw karnych, specjalizująca się w obszarze prawa karnego dla biznesu. Prowadzi nieprzerwanie przez cały okres swojej pracy zawodowej obrony zarządów spółek kapitałowych, w sprawach w których wysokość prognozowanej szkody wynosi od kilku do kilkudziesięciu milionów. Zaangażowana w udział we wdrożeniu criminal compliance w grupach kapitałowych oraz tematykę prawnych aspektów cyberbezpieczeństwa.

Wacław Groszewski – ekspert z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży IT, doświadczony wdrożeniowiec rozwiązań w zakresie infrastruktury IT dla klientów korporacyjnych oraz MŚP.
Projektant, architekt rozwiązań aplikacyjnych oraz twórca oprogramowania z doświadczeniem wdrożeniowym na poziomie międzynarodowym. Certyfikowany inżynier w zakresie rozwiązań zabezpieczenia i replikacji danych krytycznych klienta. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach, gdzie ukończył studia doktoranckie. Absolwent studiów podyplomowych Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w zakresie projektowania i wdrażania stron internetowych oraz oprogramowania. Prezes Zarządu spółki I-UPS Sp. z o.o. zajmującej się wdrażaniem i utrzymaniem rozwiązań IT dla klientów korporacyjnych, MŚP, klientów indywidualnych oraz samorządów.