NOWY PARTNER STRATEGICZNY 

Z radością ogłaszamy nawiązanie strategicznego partnerstwa z ALTERLAND – pionierem w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań IT, AI oraz wirtualizacji pracy. Dzięki tej współpracy łączymy ekspertyzę HR i prawo pracy z innowacyjnymi narzędziami cyfrowymi, aby wspierać firmy w efektywnym zarządzaniu zespołami oraz ryzykiem.

Razem budujemy przyszłość elastycznej i inteligentnej pracy!

Dowiedz się więcej o naszym Partnerze: www.alterland.io 

TARGI BHP W KATOWICACH

W dniach 4-5 marca br. odbędą się 21. Międzynarodowe Targi Bezpieczeństwa, Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej. W trakcie towarzyszącej Targom konferencji pt. „Nowa era bezpieczeństwa pracy: człowiek na pierwszym miejscu” Agnieszka Warchał – Dyrektor Zarządzająca w naszej firmie – przeprowadzi warsztaty dotyczące udzielania wsparcia psychologicznego w miejscu pracy.      

Więcej na temat wydarzenia: https://bhp.fairexpo.pl/

APLIKACJA DO BUDOWANIA I KONTROLINGU SYSTEMÓW ORAZ SKŁADNIKÓW WYNAGRADZANIA 

We współpracy z I-UPS finalizujemy prace nad narzędziem do budowania i kontrolingu składników wynagradzania, które uwzględnia wymogi nałożone przepisami dyrektywy o jawności i przejrzystości wynagrodzeń. Aplikacja, w sposób przyjazny dla użytkowników – pracodawców, działów HR oraz Payroll, pozwala na pełną integralność danych z systemami wartościowania pracy i kadrowo- płacowymi oraz na obiektywne zaprojektowanie wynagrodzeń podstawowych oraz składników zmiennych – zgodnie z wymaganiami metodologicznymi.   

CO NOWEGO W PRAWIE PRACY W 2025 ROKU?

Ten rok będzie obfity w wiele zmian stanowiących dla pracodawców nowe wyzwania w obszarze zarządzania HR. Warto zwrócić uwagę na wybrane z nich i rozpocząć przygotowania organizacji na:

>implementację przepisów tzw. dyrektywy płacowej do krajowego porządku prawnego, która to nakłada obowiązek metodologicznego, parametrycznego i obiektywnego zaprojektowania systemów wynagradzania 

>raportowanie ESG, które oznaczania konieczność aktualizacji dokumentacji z zakresu HR oraz opracowania wskaźników w oparciu o europejskie standardy sprawozdawczości ESRS – S1

>nowelizację przepisów Kodeksu pracy w zakresie mobbingu i dyskryminacji 

>wejście w życie przepisów ustawy o zmianie ustawy kodeks postępowania cywilnego wprowadzającej rozwiązania antyhejterskie, gwarantujące zwiększoną ochronę pracodawców przed nieuczciwymi atakami w sieci

1ST LEAN TWI SUMMIT – PIONIERSKIE SPOTKANIE MIŁOŚNIKÓW LEAN I TWI WE WROCŁAWIU

Miło nam zaprezentować 1st Lean TWI Summit, wyjątkowe wydarzenie dedykowane wszystkim specjalistom z przemysłu i entuzjastom metodyk Lean oraz Training Within Industry (TWI). Jesteśmy dumnym Partnerem tego wydarzenia. Konferencja odbędzie się w malowniczym Wrocławiu, zapewniając uczestnikom niepowtarzalną okazję do pogłębienia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania wartościowych kontaktów. Osoby zapisane na 2 dni konferencji będą miały możliwość wzięcia udziału w wyjątkowej sesji networkingowej na statku w rejsie po Odrze.

Dlaczego warto dołączyć?
1st Lean TWI Summit to pierwsza tego rodzaju inicjatywa w Polsce, która zgromadzi praktyków Lean z różnych branż, oferując bogaty program warsztatów i prelekcji. Konferencja rozłożona jest na dwa dni – 19 i 20 czerwca, z których każdy zaprojektowano tak, aby maksymalnie wykorzystać czas uczestników. Tematyka wystąpień atrakcyjna jest dla osób zajmujących się Lean, ale również szefów produkcji, utrzymania ruchu, HR, jak również osób zarządzających zakładami produkcyjnymi.

Pierwszy dzień – Sesje Plenarne
Pierwszy dzień konferencji to sesje plenarne, podczas których doświadczeni prelegenci przedstawią swoje spostrzeżenia i case studies z zastosowania szczupłego zarządzania w praktyce biznesowej. W sumie planowanych jest 10 unikalnych studiów przypadków i power speech. Uczestnicy będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat budowania efektywnych zespołów, wdrażania ciągłej poprawy oraz roli współpracy w procesie doskonalenia operacyjnego. Występować będą przedstawiciele takich firm jak Cooper Standard, Danone, Kompania Piwowarska, Wienerberger, Turbo-Tec, AB Neo, MAN. Przewidziany jest również Power Speach prowadzony przez Dave Christensena – Head Coacha Wrocław Panthers.

Drugi dzień – Warsztaty po polsku i angielsku
Drugi dzień konferencji to czas na warsztaty prowadzone w języku angielskim, otwarte również dla uczestników polskojęzycznych, jak również warsztatów w języku polskim. To unikalna szansa na zdobycie praktycznych umiejętności bezpośrednio od międzynarodowych ekspertów Lean i TWI. Uczestnik ma prawo wyboru 2 warsztatów praktycznych, a w efekcie otrzymać 2 certyfikaty imienne. W programie m.in.:
„Jak skutecznie wdrożyć i sprzedać projekt Lean, aby rozwijać swoją karierę?” – warsztat, który pokaże, jak przekształcić teorię Lean w konkretne działania i przekonać do nich zarząd.
„Standaryzacja pracy z TWI” – sesja, która zagłębi się w metodyki TWI, kluczowe dla efektywnego wprowadzania standardów pracy, poprawy jakości oraz bezpieczeństwa.
„Rozwijanie Kompetencji Pracowników z Wykorzystaniem Programu TWI – Macierze Kompetencji i Instruowanie Pracowników” – sesja poświęcona rozwijaniu kompetencji w oparciu o skill matrix.
„TOYOTA KATA. Jak tworzyć nawyk naukowego myślenia i ciągłego doskonalenia?” – sesja o tym jak utrzymać zmiany w organizacji i postępować wg zasad Toyota Kata.
1st Lean TWI Summit to nie tylko możliwość zdobycia wiedzy, ale także platforma do wymiany doświadczeń z liderami i praktykami Lean z całego świata. Nie przegap tej wyjątkowej okazji do rozwoju osobistego i zawodowego. Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i bądź częścią tej wyjątkowej inicjatywy w sercu Wrocławia.

Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny znajdziesz na naszej stronie.
https://leantrix.com/pl/konferencja-lean-twi/
Link do rejestracji: https://leantrix.com/pl/konferencja-lean-twi/rejestracja/

Czekamy na Ciebie we Wrocławiu – razem kształtujmy przyszłość metod Lean i TWI!

ROZPOCZĘCIE PIERWSZEGO, KOMPLEKSOWEGO PROJEKTU BADAWCZEGO W ZAKRESIE SYGNALIZOWANIA NARUSZEŃ PRAWA PRZEZ PRACOWNIKÓW W ŚWIETLE DYREKTYWY UE O OCHRONIE TZW. SYGNALISTÓW

Uwaga: projekt został zakończony. Publikacja zawierająca raport z badania dostępna jest pod adresem: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://library.fes.de/pdf-files/bueros/warschau/20990.pdf

17 grudnia 2021 roku minął termin implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tzw. sygnalistów). W oczekiwaniu na wejście do polskiego porządku prawnego przepisów Ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa Fundacja im. Friedricha Eberta – Przedstawicielstwo w Polsce we współpracy z zespołem ekspertów z dziedziny prawa pracy i Compliance zainicjowała projekt badawczy pt. Sygnalizowanie naruszeń prawa przez pracowników w świetle Dyrektywy UE o ochronie tzw. sygnalistów i przepisów poszczególnych państw członkowskich. Oddziaływania społeczno-gospodarcze, indywidualne oraz rola partnerów społecznych, którego integralnym elementem jest realizacja badania ankietowego w dużych firmach, opracowanie raportu oraz wydanie publikacji naukowej wraz z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi wdrożenia zakładowych procedur i dobrych praktyk. Grupę badawczą stanowią przedstawiciele zarządów firm, oficerowie Compliance/specjaliści zarządzania zgodnością, przedstawiciele działów HR oraz organizacji związkowych działających na szczeblu zakładowym i międzyzakładowym w firmach zatrudniających powyżej 250 osób, w branżach: transport, budownictwo, przemysł, handel i dystrybucja.

Ankieta, do której wypełnienia serdecznie zapraszamy, ma na celu zbadanie opinii, wiedzy i oczekiwań uczestników badania w zakresie polskich unormowań prawnych dotyczących ochrony tzw. sygnalistów. Realizatorem badania na zlecenie Fundacji im. Friedricha Eberta jest personaLINE Sp. z o.o., a partnerem instytucjonalnym Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych.

Jeżeli chcesz otrzymać publikację zawierającą omówienie stanu prawnego, komentarz do przepisów, przewodnik dobrych praktyk oraz wzory dokumentów niezbędnych do wdrożenia przepisów na poziomie zakładowym wraz z raportem z badań podaj kontaktowy adres e-mail we wskazanym miejscu w ankiecie.

Przewiń na górę