1ST LEAN TWI SUMMIT – PIONIERSKIE SPOTKANIE MIŁOŚNIKÓW LEAN I TWI WE WROCŁAWIU

Miło nam zaprezentować 1st Lean TWI Summit, wyjątkowe wydarzenie dedykowane wszystkim specjalistom z przemysłu i entuzjastom metodyk Lean oraz Training Within Industry (TWI). Jesteśmy dumnym Partnerem tego wydarzenia. Konferencja odbędzie się w malowniczym Wrocławiu, zapewniając uczestnikom niepowtarzalną okazję do pogłębienia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania wartościowych kontaktów. Osoby zapisane na 2 dni konferencji będą miały możliwość wzięcia udziału w wyjątkowej sesji networkingowej na statku w rejsie po Odrze.

Dlaczego warto dołączyć?
1st Lean TWI Summit to pierwsza tego rodzaju inicjatywa w Polsce, która zgromadzi praktyków Lean z różnych branż, oferując bogaty program warsztatów i prelekcji. Konferencja rozłożona jest na dwa dni – 19 i 20 czerwca, z których każdy zaprojektowano tak, aby maksymalnie wykorzystać czas uczestników. Tematyka wystąpień atrakcyjna jest dla osób zajmujących się Lean, ale również szefów produkcji, utrzymania ruchu, HR, jak również osób zarządzających zakładami produkcyjnymi.

Pierwszy dzień – Sesje Plenarne
Pierwszy dzień konferencji to sesje plenarne, podczas których doświadczeni prelegenci przedstawią swoje spostrzeżenia i case studies z zastosowania szczupłego zarządzania w praktyce biznesowej. W sumie planowanych jest 10 unikalnych studiów przypadków i power speech. Uczestnicy będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat budowania efektywnych zespołów, wdrażania ciągłej poprawy oraz roli współpracy w procesie doskonalenia operacyjnego. Występować będą przedstawiciele takich firm jak Cooper Standard, Danone, Kompania Piwowarska, Wienerberger, Turbo-Tec, AB Neo, MAN. Przewidziany jest również Power Speach prowadzony przez Dave Christensena – Head Coacha Wrocław Panthers.

Drugi dzień – Warsztaty po polsku i angielsku
Drugi dzień konferencji to czas na warsztaty prowadzone w języku angielskim, otwarte również dla uczestników polskojęzycznych, jak również warsztatów w języku polskim. To unikalna szansa na zdobycie praktycznych umiejętności bezpośrednio od międzynarodowych ekspertów Lean i TWI. Uczestnik ma prawo wyboru 2 warsztatów praktycznych, a w efekcie otrzymać 2 certyfikaty imienne. W programie m.in.:
„Jak skutecznie wdrożyć i sprzedać projekt Lean, aby rozwijać swoją karierę?” – warsztat, który pokaże, jak przekształcić teorię Lean w konkretne działania i przekonać do nich zarząd.
„Standaryzacja pracy z TWI” – sesja, która zagłębi się w metodyki TWI, kluczowe dla efektywnego wprowadzania standardów pracy, poprawy jakości oraz bezpieczeństwa.
„Rozwijanie Kompetencji Pracowników z Wykorzystaniem Programu TWI – Macierze Kompetencji i Instruowanie Pracowników” – sesja poświęcona rozwijaniu kompetencji w oparciu o skill matrix.
„TOYOTA KATA. Jak tworzyć nawyk naukowego myślenia i ciągłego doskonalenia?” – sesja o tym jak utrzymać zmiany w organizacji i postępować wg zasad Toyota Kata.
1st Lean TWI Summit to nie tylko możliwość zdobycia wiedzy, ale także platforma do wymiany doświadczeń z liderami i praktykami Lean z całego świata. Nie przegap tej wyjątkowej okazji do rozwoju osobistego i zawodowego. Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i bądź częścią tej wyjątkowej inicjatywy w sercu Wrocławia.

Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny znajdziesz na naszej stronie.
https://leantrix.com/pl/konferencja-lean-twi/
Link do rejestracji: https://leantrix.com/pl/konferencja-lean-twi/rejestracja/

Czekamy na Ciebie we Wrocławiu – razem kształtujmy przyszłość metod Lean i TWI!

ROZPOCZĘCIE PIERWSZEGO, KOMPLEKSOWEGO PROJEKTU BADAWCZEGO W ZAKRESIE SYGNALIZOWANIA NARUSZEŃ PRAWA PRZEZ PRACOWNIKÓW W ŚWIETLE DYREKTYWY UE O OCHRONIE TZW. SYGNALISTÓW

17 grudnia 2021 roku minął termin implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tzw. sygnalistów). W oczekiwaniu na wejście do polskiego porządku prawnego przepisów Ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa Fundacja im. Friedricha Eberta – Przedstawicielstwo w Polsce we współpracy z zespołem ekspertów z dziedziny prawa pracy i Compliance zainicjowała projekt badawczy pt. Sygnalizowanie naruszeń prawa przez pracowników w świetle Dyrektywy UE o ochronie tzw. sygnalistów i przepisów poszczególnych państw członkowskich. Oddziaływania społeczno-gospodarcze, indywidualne oraz rola partnerów społecznych, którego integralnym elementem jest realizacja badania ankietowego w dużych firmach, opracowanie raportu oraz wydanie publikacji naukowej wraz z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi wdrożenia zakładowych procedur i dobrych praktyk. Grupę badawczą stanowią przedstawiciele zarządów firm, oficerowie Compliance/specjaliści zarządzania zgodnością, przedstawiciele działów HR oraz organizacji związkowych działających na szczeblu zakładowym i międzyzakładowym w firmach zatrudniających powyżej 250 osób, w branżach: transport, budownictwo, przemysł, handel i dystrybucja.

Ankieta, do której wypełnienia serdecznie zapraszamy, ma na celu zbadanie opinii, wiedzy i oczekiwań uczestników badania w zakresie polskich unormowań prawnych dotyczących ochrony tzw. sygnalistów. Realizatorem badania na zlecenie Fundacji im. Friedricha Eberta jest personaLINE Sp. z o.o., a partnerem instytucjonalnym Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych.

Jeżeli chcesz otrzymać publikację zawierającą omówienie stanu prawnego, komentarz do przepisów, przewodnik dobrych praktyk oraz wzory dokumentów niezbędnych do wdrożenia przepisów na poziomie zakładowym wraz z raportem z badań podaj kontaktowy adres e-mail we wskazanym miejscu w ankiecie.

Link do wypełnienia ankiety

dr Dominika Dörre-Kolasa
Paweł Galec
dr Mateusz Warchał

 

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE W CZASIE EPIDEMII COVID-19

Sytuacja związana z epidemią COVID-19, a obecnie jej skutkami jest obciążająca dla pracowników wszystkich grup zawodowych oraz zatrudniających ich pracodawców. Podobnie zmiany cywilizacyjne, zagrożenie kryzysem ekonomicznym, czy destabilizacja i niepewności w zakresie zatrudnienia oraz ciągłości prowadzenie działalności.
Szczególnie odczuwalne są zmiany w życiu zawodowym, bowiem sytuacje kryzysowe wymuszają wprowadzenie wielowymiarowych zmian w organizacji pracy oraz przystosowania się do zmieniających się wymagań rynku pracy.
W odpowiedzi na zgłaszane przez pracodawców i pracowników zapotrzebowanie personaLINE zintensyfikowała działania w zakresie wsparcia organizacyjnego oraz psychologicznego. Nasze doświadczenie w podejmowaniu interwencji kryzysowych oraz wprowadzaniu programów antystresowych pozwoliły nam stworzyć propozycje działań wspierających oraz profilaktycznych. W ramach realizacji działań proponujemy:

    • Konsultacje z psychologiem/psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego – telefonicznie, on-line oraz w formie spotkań osobistych z zachowaniem procedury pełnej ochrony danych osobowych klienta
    • Sesje coachingowe
    • Interwencję kryzysową opartą na modelu radzenia sobie ze stresem BASIC-Ph – dedykowana dla pracowników i kadry menedżerskiej szczególnie obciążonej obecnie odpowiedzialnością
    • Debriefing pracowników rekomendowany szczególnie w tych miejscach pracy, gdzie aktualna sytuacja kryzysowa w znaczący sposób wpłynęła na funkcjonowanie firmy oraz samą atmosferę pracy
    • Budowanie programów zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie, uwzględniających komunikację i procedury zachowania się pracowników w sytuacjach kryzysowych
    • Tworzenie i wdrażanie programów zarządzania stresem, w tym metod radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
    • Działania usprawniające komunikację między pracownikami oraz na linii pracodawca-pracownicy
    • Wsparcie w zakresie utrzymania i podniesienia motywacji do pracy, która może być obecnie zagrożona ze względu na przeżywany stres

 

OCHRONA SYGNALISTY

W związku z wejściem w życie 17 grudnia 2021 roku przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii personaLINE oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie:

  • opracowania i wprowadzenia procedury zgłoszeń naruszeń prawa dostosowanego do sytuacji prawnej podmiotu prawnego i zakresu przedmiotowego oraz podmiotowego Dyrektywy oraz projektowanych przepisów krajowych
  • opracowania wewnętrznych kanałów zgłoszeń
  • dostosowania obiegu informacji w kanałach zgłoszeń do regulacji RODO w tym aktualizacji RCP i obowiązków informacyjnych
  • wprowadzenia rejestru zgłoszeń
  • obsługi zgłoszeń poprzez wykonywanie funkcji niezależnie organizacyjnego podmiotu zewnętrznego, o którym mowa w projekcie Ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa polegającej na przyjmowaniu i potwierdzaniu zgłoszeń, przekazywaniu informacji zwrotnych, informowaniu o działaniach następczych realizowanych – usługa realizowana przez przy naszego partnera w Konsorcjum Prawno-Doradczym FOURLEX – spółkę celową signAlert Sp. z o.o.

 

PRZECIWDZIAŁANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU

Czy wypalenie zawodowe jest uznawane za chorobę od 2022 roku? – szum medialny i informacyjny, różne interpretacje, analiza rekomendacji WHO jako wiążących dla orzekania medycznego stawia pracodawców w trudnej sytuacji interpretacyjnej.
personaLINE wychodząc naprzeciw tym trudnościom i potrzebom pracodawców oferuje działania mające na celu ograniczenie absencji chorobowej powiązanej bezpośrednio z warunkami pracy, o których mowa w nowej klasyfikacji chorób ICD-11.
W ramach realizowanej pomocy oferujemy wdrożenie polityki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu zawierającej wdrożenie mechanizmów prawnych związanych z przeciwdziałaniem pracy monotonnej, nadmiernej stresogenności pracy oraz aktualizację oceny ryzyka zawodowego w zakresie zagrożeń psychospołecznych mogących powodować skutki zdrowotne w postaci wypalenia zawodowego.

 

WDROŻENIE ZAŁOŻEŃ TZW. DYREKTYWY WORK-LIFE BALANCE ORAZ DYREKTYWY O PRZEWIDYWALNYCH I PRZEJRZYSTYCH WARUNKACH ZATRUDNIENIA

Założenia DYREKTYWY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO w znaczący sposób wpłyną na zmiany w Kodeksie pracy planowane w 2023 roku. personaLINE oferuje przygotowanie pracodawców na zmiany związane m.in. z nowymi uprawnieniami pracowników do urlopów, elastycznej organizacji pracy, czy pracy zdalnej po w myśl projektu nowelizującego przepisy K.p.

W ramach realizowanych usług oferujemy:

  • audyt i aktualizację regulaminu pracy – wprowadzenie załącznika – polityki kontroli trzeźwości, zapisów o dodatkowych przerwach w pracy, zapisów o urlopie opiekuńczym, zapisów o elastycznych systemach czasu pracy dla uprzywilejowanych grup pracowników, polityki szkoleniowej
  • przygotowanie regulaminu pracy zdalnej oraz wymaganej dokumentacji: umów o pracę, informacji o warunkach zatrudnienia, wniosków o wykonanie pracy zdalnej, porozumień do zawartych umów, dokumentacji RODO
  • przygotowanie nowych wzorów umów o pracę (na okres próbny, czas określony i nieokreślony) i nowych informacji o warunkach zatrudnienia dostosowanych do przepisów nowelizujących K.p.
  • przygotowanie rozwiązań w zakresie uelastycznienia czasu pracy dla osób uprzywilejowanych (opiekunów dzieci do lat 8)
  • przygotowanie rekomendacji dla prowadzenia akt osobowych po zmianie rozporządzenia

 

WELLBEING I PROGRAMY EAP

O wspieraniu i zachowaniu wellbeing mówi się wtedy, gdy pracownik realizuje swój własny potencjał, potrafi poradzić sobie ze stresem, buduje odporność psychiczną, odczuwa zadowolenie z pracy oraz przy wsparciu pracodawcy troszczy się o swoje zdrowie, głównie psychiczne. Zgodnie z zasadą PERMA nasi specjaliści wdrażają i wspierają programy wellbeing poprzez budowanie:

  • P: Positive emotions (pozytywnych emocji)
  • E: Engagement (zaangażowania)
  • R: Relaionships (relacji)
  • M: Meaning (poczucie sensu pracy)
  • A: Achievement/Accomplishment (osiągnięcia i docenienia tego, co się robi w pracy)

Nasze działania realizujemy systemowo według standardów i wytycznych nowej normy ISO 45003:2021, która stanowi uzupełnienie systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Pomagamy w zarządzaniu ryzykiem psychospołecznym w celu zapobiegania urazom i chorobom związanym z pracą oraz promowaniu dobrego samopoczucia w pracy.
Tworzymy programy EAP (Employee Assistance Program), dzięki którym gwarantujemy wymierne:

  • korzyści dla pracownika – poprzez stały dostęp do doradztwa prawnego i psychologicznego, pełnienie funkcji tzw. rzecznika zaufania w zakresie pomocy w sytuacjach trudnych i konfliktowych w pracy, pomoc w rozwiązywaniu problemów zawodowych i osobistych.
  • korzyści dla pracodawcy – poprzez zwiększenie zaangażowania i wydajności pracowników oraz poprawa atmosfery w miejscu pracy i relacji międzyludzkich.
  • korzyści dla działów HR – poprzez outsourcing usług wsparcia psychologicznego i prawnego zapewniający pracownikom poufność i anonimowość.
Przewiń na górę